Bioscoopmonitor 2008/2009 nu beschikbaar!

Bioscoopmonitor 2008/2009 nu beschikbaar!


Stichting Filmonderzoek heeft de Bioscoopmonitor 2008/2009 opgeleverd. Dit jaarlijks continu onderzoek dat door middel van het online onderzoekspanel MoviePanel wordt uitgevoerd bevat acht onderzoeksthema’s.

Het doel van de Bioscoopmonitor is inzicht verschaffen in het Nederlandse bioscooppubliek door middel van beschrijvende statistiek en klantprofielen. Deze doelstelling is vertaald naar de volgende meerledige probleemstelling:

1. Wat zijn de bezoekmotieven en waarom gaan sommige mensen niet naar de bioscoop?
2. Hoe wordt de dienstverlening van bioscopen beoordeeld?
3. Wat is het mediagedrag van bioscoopbezoekers? (deel 1)
4. Wat is het mediagedrag van bioscoopbezoekers? (deel 2)
5. Wat voor filmconsumptie vindt over het algemeen plaats?
6. Wat was de gemiddelde bezoekfrequentie en het bereik in 2008?
7. Is er een behoefte aan extra diensten en faciliteiten in de bioscopen?
8. Hoe is de prijsperceptie van de bioscoopbezoeker?

Binnenkort zal de stichting een begin maken met de Bioscoopmonitor 2009/2010.