Bioscoopmonitor 2009/2010
Stichting Filmonderzoek heeft de Bioscoopmonitor 2009/2010 opgeleverd. Dit jaarlijks continu onderzoek dat door middel van het online onderzoekspanel MoviePanel en externe panels wordt uitgevoerd bevat 4 onderzoeksthema’s; downloaden van speelfilms, marktonderzoek naar de Nationale Bioscoopbon, bevolkingsonderzoek naar prijsperceptie van het bioscoopkaartje en het maken van een filmkeuze (een artikel over het laatste thema is hier te vinden: www.filmonderzoek.nl/stichting-filmonderzoek-brengt-bepalende-media-in-kaart). Ook is opnieuw de bezoekfrequentie van de Nederlandse bevolking en het bereik van de Nederlandse bioscopen in 2009 uiteengezet. Een artikel hierover kunt u hier vinden: www.filmonderzoek.nl/bereik-en-bezoekfrequentie-bioscopen-in-2009. Het doel van de Bioscoopmonitor is inzicht verschaffen in het Nederlandse bioscooppubliek door middel van beschrijvende statistiek en klantprofielen. Binnenkort zal begonnen worden aan de Bioscoopmonitor 2010/2011.
Laat een reactie achter!