Bioscoopmonitor 2012/2013 opgeleverd

Bioscoopmonitor 2012/2013 opgeleverd


Stichting Filmonderzoek heeft Bioscoopmonitor 2012/2013 opgeleverd. Dit jaarlijks continu onderzoek biedt inzicht in hoe de inwoners van Nederland films consumeren. Het wordt uitgevoerd in opdracht van De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en de Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs (NVF). Het onderzoek richt zich primair op bereik, bezoekfrequentie, gedrag en motivaties ten aanzien van filmconsumptie en bioscoopbezoek, beoordeling van de dienstverlening, overige vrijetijdsbestedingen en mediagebruik, en marketing in de filmindustrie.

Naast de jaarlijkse meting van het bereik van de Nederlandse bioscopen en filmtheaters en de bezoekfrequentie van Nederlanders van 16 jaar en ouder aan bioscopen en filmtheaters, zijn er enkele themaonderzoeken uitgevoerd. Voor deze themaonderzoeken zijn zowel kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden gehanteerd, zijn er secundaire analyses uitgevoerd m.b.v. ‘open data’. De volgende themaonderzoeken zijn in de Bioscoopmonitor te vinden:

  • De Extra Dimensie. Profielen en ervaringen van Nederlanders met 3D bioscoopvoorstellingen
  • Het mediagedrag van bioscoopbezoekers.

De Bioscoopmonitor 2012/2013 is via de website van de NVB op te vragen, inloggen is wel vereist. De nieuwe Bioscoopmonitor is tevens aan te vragen via e-mail (info@filmonderzoek.nl), voorzien van een korte motivatie.